måndag 5 oktober 2009

Måndag

Nu är jag hemma igen och då är det inte efter ett hårt gympass som det skulle bli, utan efter en super god middag hemma hos pappa och hans sambo (som precis har kommit från spaninen) insåg att jag är jätte blek.
Förresten idag har jag börjat min diet igen det är ju trots allt bara 3 veckor och 5 dagar kvar till vår resa (får inte säga namnet tjatar så mycket om det redan, resfeber kanske?)

Ungdomsmottagningen, ja vad ska man säga om den? En plats samlad med ettriga, otrevliga männsikor (inte alla men.. ) !
Jag ringde dit idag, såklart svarade dom inte visserligen var det inge broskande men lämnade mitt namn och nummer. Jag gick ut och jobbade igen och när jag kom tillbaka på nästa rast hade jag 6 missade samtal och 3 röstmeddelande.
Första röstmeddelande: Hej det är ...barnmorska. Du hade ringt och får gärna ringa upp igen, tack hejdå
Andra röstmeddelande: Hej det är...barnmorska. Du hade ringt kan du ringa upp igen?!
Tredje röstmeddelande: Hej det är...barnmorska. Du hade ringt men du verkar inte vilja prata kan du ringa upp???!!!!!!!!!
Jag ringer upp
Jag: Hej det här är Sofie som ringde förut...
Barnmorska: JA, jag har ringt dig 6-7 ggr!!!!!!!
Jag: JA OCH JAG JOBBAR OCH KUNDE INTE SVARA!!!!!

Men vad i... måste man vara så ettrig?! Jag antar att det inte bara jag som inte är så särskilt förtjust i ungdomsmottagningar? Man ska vara snäll!

2 kommentarer:

  1. jag säger då det, ungdomsmottagningar suger. ring mödravårdcentralen istället! där är dom bäst!

    SvaraRadera
  2. Intressant att läsa bloggar, man lär nytt för inte visste jag att man behandlade er som är unga helt utan respekt, en barnmorksa ringer troligen inte upp en äldre patient med den tonen. Förfärligt att vara så ohövlig bara för att det gäller ungdom, är ju känsligt ändå att beställa tider o s v. Sådant tycker jag ni ska diskutera med era föräldrar och ta upp med berörda.

    SvaraRadera